YB ni bukan YB tapi YB...

YB ni bukan YB tapi YB...

Carian Di Blog Ini

Sunday, July 3, 2011

News: Ketidak Celusan SPR Dalam Gerak Kerja...

Salam dan hi...

Ari ni penat sikit... walaupun letih YB still buka Google Reader tuk baca news terbaru... dari Berita Harian tersiar cite ni...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *

KOTA BHARU Pembinaan stadium bola sepak yang baru dan canggih bagi menggantikan Stadium Sultan Muhammad ke-IV akan dibina di Kelantan, jika Barisan Nasional (BN) menang dalam pilihan raya umum akan datang, kata Datuk Seri Najib Razak. 

*selanjutnya di sini

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *

Ai!! Tak nampak k bende ni macam kes kat Sarawak dulu??

'Rasuah' dari 'kerajaan' secara besar-besaran kepada rakyat... apa yang YB boleh kata adalah... BUAT KERJA SPR!!


Kalu betul la SPR amat telus dalam gerak kerja perkara sepeti ini tidak akan berlaku... 

Kerajaan yang benar akan melakukan sesuatu yang betul pada tempat nye... maka tak perlu untuk menang kawasan baru nak majukan kawasan tu... dalam hal ini... bina stadium baru... ini adalah penyalahan guna kuasa yang semakin menjadi oleh 'kerajaan' sekarang...

Macam mana nak telus kalau perkara sepeti ini berlaku dalam SPR...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *

Beliau sepatutnya membuat semakan terhadap daftar Pemilih yang baru dikemaskini Mei lalu, jika beliau serius akan tanggungjawabnya beliau harus menjelaskan bagaimana sebuah rumah yang kecil ini boleh terdapat seramai 64 pengundi didalamnya.. dan bagaimana pula sebuah lagi rumah yang berada dikawasan yang sama boleh mempunyai seramai 88 pengundi pula?

*selanjutnya di sini

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *

88 orang satu rumah... For God's sake... even a child know that really is impossible... well after excluding the probability that Malay, Indian and Chinese can really live in rumah panjang...

Ini satu penipuan yang nyata oleh SPR... 

Maka 8 tuntutan yang diberikan semasa BERSIH 2.0 adalah amat munasabah untuk PRU akan datang dan selamanya...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  * 

SHAH ALAM, 2 Julai — Dewan Pemuda PAS Selangor menyifatkan lapan tuntutan Bersih adalah sangat munasabah kerana telah lama dilaksanakan di negara lain.

Ketuanya, Ustaz Hasbullah Mohd Ridzwan berkata, tuntutan itu merupakan kehendak rakyat yang inginkan suasana pilihan raya berada dalam bersih dan bebas.

Kerana ketiadaan lapan perkara itulah maka Bersih terpaksa menganjurkan himpunan 9 Julai ini.

Hasbullah mempersoalkan kenapa susah sangat untuk kerajaan BN laksanakan semua tuntutan kerana ia paling mudah dilakukan.

Kecualilah, ujarnya, pihak terbabit mempunyai agenda tersendiri yang menyebabkan mereka tidak berani dan gagal memahami kehendak rakyat yang ingin suasana bersih di dalam pilihan raya.

*selanjutnya di sini.



P/S: Nasib bek SPR kat kampus tak gini...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Laman Navigasi