YB ni bukan YB tapi YB...

YB ni bukan YB tapi YB...

Carian Di Blog Ini

Monday, July 11, 2011

News: Dua Hari Selepas BERSIH 2.0...

Salam dan hi kepada pembaca blog ni...

Setelah dua hari selepas event terbesar Malaysia pada hari Sabtu yang lalu... apa yang YB boleh lihat semangat kuning masih belum reda dan semakin mengapikan isu ini semakin menjadi antara dua pihak yang terbabit... iaitu pihak kerajaan diwakili UMNO (parti bawah komponen BN asyik senyap j...) dan pihak pembangkang diwakili PAS (parti komponen bawah PR ada bersuara atas isu ni tapi tak ramai...)

Satu pihak mengatakan event ini berjaya atas kerana mereka berjaya membuka mata dan minda rakyat Malaysia asta kekotoran politik yang sering berlaku lebih lagi dalam gerak kerja SPR... manakal pihak lagi satu mengata dengan sekerasnye bahawa agenda yang dibawa oleh BERSIH 2.0 tidak berjaya kerana yang hadir ke Stadium Merdeka adalah 6000 orang dari ratusan ribuan orang (angaran sehingga mencecah 300 000 orang...) yang cuba membolosi sekatan demi sekatan, tembakan demi tembakna pemedih mata dan pancutan demi pancutan air berkimia oleh pihak polis sepanjang berarak ke stadium terbabit...

Tapi tak pe... YB tak kisah semua itu... bcoz... I believe what people gonna see in the end is not quantity but quality of a 'product'... so mari kita lihat sejauh mana isu BERSIH akan menganas pada masa terdekat ini...

Apa yang YB nak share ada satu keratan akhbar yang membuatkan YB terfikir sejenak...

* * * * * * * * * *
KUALA LUMPUR, July 11 — The government will take action against local and foreign media if they had provided false or inaccurate reports of the Bersih rally, Datuk Seri Hishammuddin Hussein said today.

The Home Minister said that police were viewing all recordings of the rally, following allegations of police brutality by Bersih supporters and Pakatan Rakyat (PR) leaders.

Hishamuddin said action would also be taken against online media and bloggers if they had posted false reports.

Action would also be taken if there was any evidence of police brutality, he said.

Hishamuddin said investigations were still going on, and that he would leave it to the Attorney-General’s Chambers to charge any offenders.

*selanjutnya di sini.

* * * * * * * * * * 

Nak tau apa yang YB fikir?? Dalam minda YB hanya ada perkataan ni j... LOL dan ROFL...

Sapa la kat sini yang sebenar nye yang cbe memalsukan fakta??

* * * * * * * * * *

TEMERLOH, 11 Julai — Seorang Pemuda Amal PAS kawasan ini mengecam tindakan sebuah akhbar harian semalam yang menyiarkan gambarnya dengan imej “pemuda bertopeng” semasa perhimpunan Bersih Sabtu lalu yang telah diubah suai bagi menggambarkan keganasan. 


(Gambar yang disiarkan oleh sebuah akhbar yang tidak membayangkan hal sebenarnya)

Sebaliknya beliau yang hanya mahu dikenali sebagai Ajak, berkata tangannya memegang bendera jalur gemilang bukannya pisau sebagaimana mahu digambarkan akhbar berkenaan.

Serentak dengan itu, beliau yang menganggap akhbar kawalan Umno itu berniat jahat dan menipu rakyat negara ini menggesa jurufoto yang menggambil gambarnya itu menyiarkan gambar  yang sebenar atau berdepan dengan tindakan undang-undang.

“Saya turun ke Kuala Lumpur sebagai anggota Amal PAS yang mengawal keselamatan dan saya berada di hadapan Maybank bersama puluhan ribu rakyat ketika itu dan saya berada di depan sekali. Antara pimpinan yang ada ialah Dr Mohamad Hatta Ramli.

*selanjutnya di sini.

* * * * * * * * * *

Ini adalah gambar sebenar mengenai objek yang dipegang 'suspek'


Ini bukan la kes pertama yang pernah dilakuikan akhbar dari media perdana...


YB bukan la nak menyokong mana-mana pihak dalam hal ini... tapi tak boleh ke you guys play nice even in giving out information to the public... really... photoshoped picture and real picture fake info really make my wanna puke...

And then using another type of media... like via SMS...

* * * * * * * * * *

GEORGETOWN — Kerajaan Negeri Pulau Pulau Pinang pimpinan DAP hari ini menafikan pembabitan mereka dalam penghantaran SMS (khidmat pesanan ringkas) mengenai pemberian duit elaun untuk peserta demonstrasi BERSIH 2.0 minggu lalu.

Ketua Menteri, Lim Guan Eng, berkata kerajaan negeri tidak pernah menghantar SMS berkenaan kepada sesiapa dan berasa kesal dengan tindakan tidak bertanggungjawab sedemikian.

"SMS itu bertujuan untuk memburuk-burukan kerajaan pakatan dan kerajaan negeri amat kesal dengan tindakan pihak yang bertanggungjawab ke atas penyebaran SMS itu," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menghadiri majlis penganugerahan pingat kebesaran bersempena dengan harijadi Yang Dipertua Negeri Pulau Pinang, Tun Abdul Rahman Abbas, ke-73, di sini hari ini.

Kandungan SMS itu adalah: "Saudara-saudara peserta demonstrasi Bersih yang belum terima duit elaun RM300 seorang dijemput datang ambil duit di pejabat Ketua Menteri tingkat 28, Komplek Tun Abdul Razak pada 4 petang ini. Sekretariat telah sediakan RM350 ribu untuk saudara di Pulau Pinang".

*selanjutnya di sini.

* * * * * * * * * *

Andai kata la YB g BERSIH 2.0 (ni atas andai semata kerana YB malas nak join bende sesak gini... I have aphephobia...) YB tak akan pergi kerana duit... setakat RM300... berbaloi k sampai kene tahan dan pukul dek polis... berbaloi k sampai kene pemedih mata dan pansutan air kimia... 

Kalu tuk beli undi... YB sendiri (hampir) setuju RM300 berbaloi... tapi untuk ditetak dan maki hamun ngan orang... oh tidak berbaloi sama sekali...

YB yakin... sapa yang turun ke (atau mencuba) Stadium Merdeka bukan la golongan yang teramat miskin sampai RM300, apa saja digadai... tapi mereka adalah golongan yang 'teraniaya' di bawah kekotoran yang berlaku di Malaysia... sebab tu mereka sanggup mengharung polis atas kerana mereka ingin menuntut hak mereka kembali...

* * * * * * * * 

SHAH ALAM, 11 JULY, 2011 — Demonstrations will not solve political problems or issues in any given situation, said Defence Minister Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

The self confessed demonstrator during his student days in the 1970s, Zahid said it was just a waste of time and a way to get hit back with a vengeance.

This was because the country's political mould was not the same as in other countries as Malaysia gained independence via negotiation.

"I don't think we need demonstrations to express views. Members of Parliament are given ample opportunity to get their message across via the traditional and new media," he told reporters after launching the 'Al-Quran Sinar Sejagat 2' Wakaf Fund at Kompleks Taman Seni Islam Selangor today.

*selanjutnya di sini.

* * * * * * * * * * 

I agree with you, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi... demonstrations is not a way to solve thing... what would good thing come with demonstrations??

But to me it is a way to make another people realize... that there are something wrong... and we need to fix it ASAP...

To me it is one of the most (so called) extreme way... after taking another serious not extreme steps... to open the public eyes and see that there are something wrong... there are people trying to manipulate soemthing and this have to stop... for the betterment of the country... not for any political parties...

But then again this happen...

* * * * * * * * * * 

BANGI, 11 Julai — Kira-kira 75 peratus golongan belia Muslim negara ini tiada atau kurang minat dalam politik dengan 66 peratus belum mendaftar sebagai pengundi, demikian menurut kajian terbaru diumumkan Merdeka Center hari ini.

“Menjauhkan diri daripada politik boleh dirumuskan dengan sikap mereka tidak menunaikan hak mengundi mereka.

“Di kalangan mereka yang layak, sehingga 66.3 peratus belum mendaftartkan diri mereka sebagai pengundi,” kata penemuan kajian bertemakan “Nilai, Impian dan Ideal: Belia Muslim di Asia Tenggara” dikendalikan bersama oleh Merdeka Center, Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Goethe Institut Malaysia dan Friedrich Naumann Foundation for Freedom di sebelah Malaysia dan juga penyertaan Lembaga Survei Indonesia di republik itu.

Hasil kajian diumumkan di kampus induk UKM di sini pagi ini.

Dalam pada itu 20 peratus lagi tidak pernah mengundi meskipun sudah mendaftar sebagai pemilih yang sah.

“Di mana, kaum wanita lebih sedar (tentang hak mereka) untuk mengundi berbanding lelaki, golongan pekerja, pengurus, pekerja bukan pejabat dan mereka yang tidak bekerja kurang berminat untuk mendaftarkan diri untuk mengundi,” kata laporan hasil kajian itu.

*selanjutnya di sini.

* * * * * * * * * * * 

Ya... YB pun setuju.. sebab YB pun tak berapa nak minat ngan politik kat Malaysia... buka akhbar... bicara skandal terbaru para politicians... buka je internet video seks terbaru para politicians... buka je majalah... isu ekonomi merundum tetapi masih ada 'orang kaya' tak nak bantu orang susah... makin nek harga barang adala...

Sebab tu tak ramai muda-mudi yang nak join politik... kalu ada pun maybe sebab pengaruh, harta dan pangkat... dan bagi YB... BERSIH 2.0 ni adalah satu medium yang amat bagus tuk mewujudkan balik semangat muda-mudi tuk berpolitik kembali... tak kat luar... dalam kampus pun jadi la... ni tak... kat U YB ni... setiap kali pilihanraya MPP pasti agar HAMBAR... sampai kalu malam manifesto... hanya berapa puluh orang yang hadir dari 7000 pelajar di U ni...

Tapi sebab itu la YB nak tengok sangat politik kat Malaysia ni mula berubah... tak payah la nak buka pekung kat dada orang len... kalau buka aib orang tapi tuk pengajaran tak pe... tapi untuk memenangkan pihak sendiri buat pe...



P/S: Ada orang tanya... dan YB jawap... "Saya pro-kerajaan... kerajaan Khulafa Ar-Rasyidin"

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Laman Navigasi